Zmiany na skórze

31-letni mężczyzna z 8-miesięczną historią stopniowej duszności i zmian skórnych został przyjety na oddział ratunkowy. Badanie skóry ujawniło obszary depigmentacji ze względną oszczędnością obszarów okołopęcherzykowych i zachowaniem przebarwienia nad żyłami. Próbka biopsji przedramienia wykazała hialinizowany kolagen w skórze właściwej, który był zgodny z twardziną. Utratę pigmentu i melanofagów obserwowano w brodawkowatej skórze właściwej. Zmiany w skórze typu sól i pieprz reprezentują depigmentację przypominającą bielactwo, która oszczędza obszar okołomolekularny. Sieć kapilarna mieszków włosowych zachowuje melanogenezę i utrzymuje pigmentację. Objawy płucne odnotowane na wstępnej prezentacji pacjenta były spowodowane śródmiąższową chorobą płuc. Wyniki skórne i płucne były zgodne z diagnozą twardziny. Mykofenolan mofetylu i prednizon podawano w celu leczenia zarówno objawów skórnych, jak i płucnych, a pacjent wykazywał częściową odpowiedź. Nadal ma objawy płucne. 31-letni mężczyzna z 8-miesięczną historią stopniowej duszności i zmian skórnych przedstawionych na oddziale ratunkowym. Badanie skóry ujawniło obszary depigmentacji ze względną oszczędnością obszarów okołopęcherzykowych i zachowaniem przebarwienia nad żyłami. Próbka biopsji przedramienia wykazała hialinizowany kolagen w skórze właściwej, który był zgodny z twardziną. Utratę pigmentu i melanofagów obserwowano w brodawkowatej skórze właściwej. Zmiany w skórze typu sól i pieprz reprezentują depigmentację przypominającą bielactwo, która oszczędza obszar okołomolekularny. Sieć kapilarna mieszków włosowych zachowuje melanogenezę i utrzymuje pigmentację. Objawy płucne odnotowane na wstępnej prezentacji pacjenta były spowodowane śródmiąższową chorobą płuc. Wyniki skórne i płucne były zgodne z diagnozą twardziny. Mykofenolan mofetylu i prednizon podawano w celu leczenia zarówno objawów skórnych, jak i płucnych, a pacjent wykazywał częściową odpowiedź. Nadal ma objawy płucne.

[patrz też: stomatolog zielona góra, anatomia palpacyjna, gabinet stomatologiczny Warszawa ]

Powiązane tematy z artykułem: anatomia palpacyjna gabinet stomatologiczny Warszawa stomatolog zielona góra