Tomografia komputerowa brzucha i miednicy

64-letni mężczyzna zgłosił się na oddział ratunkowy z 3-dniową historią bólu lewej flanki i zatrzymania moczu. Przeszedł radykalną cystektomię i ortotopową odbudowę pęcherzyka z segmentami jelit ponad dziesięć lat wcześniej z powodu inwazyjnego raka pęcherza. Badanie fizykalne ujawniło tkliwość na lewej flance. Tomografia komputerowa brzucha i miednicy wykazała blokujący kamień w lewym proksymalnym moczowodzie (strzałka) i bardzo duży kamień w neobladder . Wykorzystanie segmentów jelitowych do wydzielania moczu może prowadzić do kamiennych chorób w wyniku długotrwałej utraty wodorowęglanów w moczu, hiperoksalurii i długotrwałej kolonizacji bakterii rozszczepiających mocznik w drogach moczowych. Dodatkowe ryzyko związane z powstawaniem kamieni w kontynentalnym zbiorniku moczu, na przykład w błonie śluzowej naszego pacjenta, obejmuje zastój w moczu, produkcję śluzu i niewchłanialne materiały chirurgiczne używane do budowy zastępczego pęcherza moczowego. Kamień w lewym moczowodzie był dostępny za pomocą przezskórnej nefrostomii z pomocniczą kontrolą moczowodu i został usunięty za pomocą litotrypsji laserowej. Pacjent poddano otwartej neocystolithotomii w celu wyodrębnienia kamienia pęcherzykowego, który był jajowaty i mierzył 12 cm na 9,5 cm na 7,5 cm, ważył 770 gi składał się z 20% struwitu i 80% fosforanu wapnia (panel C). Pacjent nie miał powikłań pooperacyjnych i nadal jest monitorowany pod kątem wznowy kamieni.
[więcej w: leczenie kanałowe pod mikroskopem, osteopatia Warszawa, stomatolog piaseczno ]

Powiązane tematy z artykułem: leczenie kanałowe pod mikroskopem osteopatia Warszawa stomatolog piaseczno