Niedokrwistosci z braku zelaza

Niedokrwistości z braku żelaza mogą mieć różną patogenezę bez względu na zasadniczy pierwotny czynnik etiologiczny, to jest brak żelaza. W związku z tym kilka odróżnia następujące asyderozy: błędnicę chlorosis, asyderorzę idiopatyczfią, czyli niedokrwistość istotną niedobarwliwą, asyderozę w, przebiegu schorzeń przewodu pokarmowego, asyderozę ciążową i asyderozę pokrwotoczną. Błędnica Błędnica występuje u, zdrowych w zasadzie dziewcząt na początku okresu dojrzewania. Dzisiaj jest to choroba bardzo rzadka w związku z całkowitą zmianą trybu życia i odżywiania młodych dziewcząt. Blednica jest niedokrwistością powstałą wskutek braku żelaza, gdyż poziom żelaza w osoczu krwi jest w tej chorobie bardzo niski. Kilka przyczyn składa się na obniżoną zawartość żelaza w osoczu w okresie dojrzewania. Jedną z przyczyn jest większe zużycie żelaza z powodu szybszego wzrostu dziewcząt. Drugą przyczyną jest to, że dziewczęta tracą żelazo w związku z rozpoczynający się krwawieniami miesiączkowymi, trzecią zaś jest zmniejszona podaż żelaza przy nieracjonalnym odżywianiu. Niektórzy przypisują błędnicy tło ustrojowe konstytucyjne na tej podstawie, że błędnica występuje czasem rodzinnie. Usposobienie konstytucyjne pochodzi stąd, że powstaje wadliwe rozmieszczenie żelaza, wywołane przez niedobór żelaza u matki. [hasła pokrewne: osteopatia Warszawa, dentysta olsztyn, implanty zielona góra ]