Nieczynny enzym

Nieczynny enzym przechodzi również do wyciągu z części odźwiernikowej błony śluzowej żołądka. W dalszych badaniach okazało się, że czynnik wewnętrzny zawiera również początkowa część dwunastnicy, jelito cienkie oraz grube i to w miejscach, gdzie znajdują się gruczoły Brunnera. U osób bez objawów niedokrwistości złośliwej sok żołądkowy nie zawierający nawet kwasu solnego zawiera jednak czynnik wewnętrzny, natomiast w niedokrwistości złośliwej z częściowo zachowanym wydzielaniem zewnętrznym żołądka czynnika tego nie ma. Tempka wykazał, że czynnik ten znajduje się również w śliniankach i przechodzi do śliny. Wytwarzanie czynnika wewnętrznego w różnych odcinkach przewodu pokarmowego sprawia, że niedokrwistość złośliwa powstaje nie w każdym przypadku wycięcia żołądka. Zewnętrzny czynnik krwiotwórczy nazywa się hemogenem i znajduje się nie tylko w białku mięsnym, jak przypuszczał Castle, lecz również w wątrobie, w żółtkach jaj, w drożdżach, w łuskach ryżu, w kiełkach pszenicy i innych ciałach pokarmowych. Jest to, więc czynnik pokarmowy. Przypuszczano, że czynnik zewnętrzny jest jedną z witamin zespołu witaminy B. Wchodziłaby tu w grę ryboflawina B2, kwas foliowy Be i inne. Okazało się jednak, że podawanie tych witamin z wyjątkiem kwasu foliowego nawet w dużych dawkach wykazuje w niedokrwistości złośliwej niewielkie działanie przeciw animozie i nie sprowadza obrazu krwi do stanu prawidłowego. [więcej w: choroba mondora, trening umiejętności społecznych dla dzieci z autyzmem, opinie pacjentów o lekarzach ]

Powiązane tematy z artykułem: choroba mondora opinie pacjentów o lekarzach trening umiejętności społecznych dla dzieci z autyzmem