Hipokineza w segmentach wierzchołkowych

61-letnia kobieta z nadciśnieniem tętniczym i niedoczynnością tarczycy stawiła się na oddziale ratunkowym z ostrym początkiem ciężkiego bólu w klatce piersiowej. Poinformowała o stresującym okresie życia, w tym o śmierci swojego psa. Elektrokardiogram wykazał uniesienie odcinka ST w przednio-bocznych odprowadzeniach. Awaryjna angiografia wieńcowa ujawniła prawidłowe tętnice wieńcowe. Lewa ventriculografia (wideo i panel A [pokazujące rozkurcz] i panel B [wykazujące skurcz]] oraz echokardiografia kontrastowa ujawniły ciężką hipokinezę w segmentach wierzchołkowych i hiperdynamicznych segmentach podstawowych, z frakcją wyrzutową od 40 do 45%. Rozpoznano kardiomiopatię takotsubo. Kardiomiopatię typu Takotsubo, zwany również szczytowym zespołem balonowym lub kardiomiopatią stresową, zwykle występuje u kobiet po menopauzie i może być poprzedzone wydarzeniem stresującym lub emocjonalnym. Obraz kliniczny może być identyczny z obrazem obserwowanym u pacjentów z ostrym zespołem wieńcowym, ale schorzenie to charakteryzuje się przemijającą dysfunkcją skurczową i rozkurczową lewej komory lewej komory i połowy serca przy braku przypisywanej choroby wieńcowej. Postępowanie medyczne, w tym podawanie inhibitora konwertazy angiotensyny (ACE) i beta-blokera, zostało rozpoczęte, a ból w klatce piersiowej pacjenta ustąpił. Echokardiogram uzyskany miesiąc po prezentacji wykazał normalizację ruchu ściany serca i frakcję wyrzutową od 65 do 70%. W obserwacji kontrolnej rok po prezentacji pacjent pozostawał bezobjawowy. Wideo
Kardiomiopatia Takotsubo (00:19)
61-letnia kobieta z nadciśnieniem tętniczym i niedoczynnością tarczycy została przedstawiona na oddziale ratunkowym z ostrym początkiem ciężkiego bólu w klatce piersiowej. Poinformowała wiele ostatnich stresorów, w tym o śmierci swojego psa. Elektrokardiogram wykazał uniesienie odcinka ST w przednio-bocznych odprowadzeniach. Awaryjna angiografia wieńcowa ujawniła prawidłowe tętnice wieńcowe. Lewa ventriculografia (wideo i panel A [pokazujące rozkurcz] i panel B [wykazujące skurcz]] oraz echokardiografia kontrastowa (wideo 2) ujawniły ciężką hipokinezę w segmentach wierzchołkowych i hiperdynamicznych segmentach podstawowych, z frakcją wyrzutową od 40 do 45%. Rozpoznano kardiomiopatię takotsubo. Kardiomiopatię typu Takotsubo, zwany również szczytowym zespołem balonowym lub kardiomiopatią stresową, zwykle występuje u kobiet po menopauzie i może być poprzedzone wydarzeniem stresującym lub emocjonalnym. Obraz kliniczny może być identyczny z obrazem obserwowanym u pacjentów z ostrym zespołem wieńcowym, ale schorzenie to charakteryzuje się przemijającą dysfunkcją skurczową i rozkurczową lewej komory lewej komory i połowy serca przy braku przypisywanej choroby wieńcowej. Postępowanie medyczne, w tym podawanie inhibitora konwertazy angiotensyny (ACE) i beta-blokera, zostało rozpoczęte, a ból w klatce piersiowej pacjenta ustąpił. Echokardiogram uzyskany miesiąc po prezentacji wykazał normalizację ruchu ściany serca i frakcję wyrzutową od 65 do 70%. W obserwacji kontrolnej rok po prezentacji pacjent pozostawał bezobjawowy.

[więcej w: witamina b14, fizjoterapia po mastektomii, ornitoza u gołębi pocztowych ]

Powiązane tematy z artykułem: fizjoterapia po mastektomii ornitoza u gołębi pocztowych witamina b14