Galopujące serce

62-letni mężczyzna z długoletnią historią niekontrolowanego nadciśnienia tętniczego zgłosił się na oddział ratunkowy z bólem w klatce piersiowej. Jego ciśnienie krwi wynosiło 168/103 mm Hg. Lewy punkt komorowy maksymalnego impulsu (PMI) był widoczny na linii środkowoobojczykowej w piątej przestrzeni międzyżebrowej. W badaniu palpacyjnym stwierdzono, że PMI jest rozproszony i przesunięty w bok, z pre- kursywnym ruchem zewnętrznym wierzchołka mięśnia sercowego i podwójnym impulsem wierzchołkowym. W przypadku osłuchiwania serca słyszano wybitny dźwięk S4. Drewniany kij (mieszadło do kawy) przyklejono taśmą do ściany klatki piersiowej nad PMI, co pozwoliło na przejrzystą wizualizację podwójnego impulsu wierzchołkowego. Dźwięk S4 jest wytwarzany przez wibracje lewej komory podczas skurczu przedsionkowego, gdy krew jest wyrzucana do sztywnej, niezgodnej komory i najlepiej słyszy się ją nad wierzchołkiem, dzwonkiem stetoskopu, ze względu na niską częstotliwość dźwięku. Kiedy pierwsze i drugie dźwięki serca brzmią normalnie, dźwięk S4 przypomina dźwięk szybkiego chodu konia i dlatego jest często nazywany galopem. Choroby, które prowadzą do niezgodnej komory i głośnego dźwięku S4 obejmują nadciśnienie, zwężenie aorty i kardiomiopatię przerostową. Echokardiogram wykazał koncentryczny przerost lewej komory. Ból w klatce piersiowej pacjenta przypisano nadciśnieniu objawowemu. Ból zmniejszył się po leczeniu lekami przeciwnadciśnieniowymi.
Wizualizacja Podwójnego Apical Impulse (00:14)
62-letni mężczyzna z długoletnią historią niekontrolowanego nadciśnienia tętniczego zgłaszał się na oddział ratunkowy z bólem w klatce piersiowej. Jego ciśnienie krwi wynosiło 168/103 mm Hg. Punkt lewej komory maksymalnego impulsu (PMI) był widoczny i widoczny w linii środkowoobojczykowej w piątej przestrzeni międzyżebrowej. W badaniu palpacyjnym stwierdzono, że PMI jest rozproszony i przesunięty w bok, z pre- kursywnym ruchem zewnętrznym wierzchołka mięśnia sercowego i podwójnym impulsem wierzchołkowym. W przypadku osłuchiwania serca słyszano wybitny dźwięk S4. Drewniany kij (mieszadło do kawy) przyklejono taśmą do ściany klatki piersiowej nad PMI, co pozwoliło na przejrzystą wizualizację podwójnego impulsu wierzchołkowego (wideo). Dźwięk S4 jest wytwarzany przez wibracje lewej komory podczas skurczu przedsionkowego, gdy krew jest wyrzucana do sztywnej, niezgodnej komory i najlepiej słyszy się ją nad wierzchołkiem, dzwonkiem stetoskopu, ze względu na niską częstotliwość dźwięku. Kiedy pierwsze i drugie dźwięki serca brzmią normalnie, dźwięk S4 przypomina dźwięk szybkiego chodu konia, a więc jest często nazywany galopem. Choroby, które prowadzą do niezgodnej komory i głośnego dźwięku S4 obejmują nadciśnienie, zwężenie aorty i kardiomiopatię przerostową. Echokardiogram wykazał koncentryczny przerost lewej komory. Ból w klatce piersiowej pacjenta przypisano nadciśnieniu objawowemu. Ból zmniejszył się po leczeniu lekami przeciwnadciśnieniowymi.

[patrz też: stomatolog dziecięcy, stomatologia katowice, anatomia palpacyjna ]

Powiązane tematy z artykułem: anatomia palpacyjna stomatolog dziecięcy stomatologia katowice