Fractional Flow Reserve vs. Angiography for Guiding Przezskórna interwencja wieńcowa ad

FFR w prawidłowej tętnicy wieńcowej wynosi 1,0. Wartość FFR równa 0,80 lub mniej wskazuje na stłuczenia wieńcowe powodujące niedokrwienie z dokładnością większą niż 90%. 15-17 Informacja dostarczona przez FFR jest podobna do tej uzyskanej w badaniach perfuzji mięśnia sercowego, ale jest bardziej specyficzna i ma lepszą rozdzielczość przestrzenną, ponieważ każda tętnica lub odcinek jest analizowana oddzielnie i maskowanie jednego obszaru niedokrwienia przez inny, bardziej surowo niedokrwienie, strefa jest unikana. 12,18 Odradzająca się PCI w niedokrwiennych zwężeniach, oceniana przez FFR, wiąże się z roczną stopą zgonu lub zawałem mięśnia sercowego wynoszącą około 1% u pacjentów z chorobą wieńcową z pojedynczym naczyniem, która jest niższa niż po rutynowym stentowaniu. z drugiej strony, odroczenie PCI w zmianach z FFR mniejszym niż 0,75 do 0,80 może skutkować gorszymi wynikami niż uzyskane podczas rewaskularyzacji.19 Badania retrospektywne sugerują, że u pacjentów z wielonaczyniową chorobą wieńcową, PCI sterowana za pomocą FFR jest powiązana z korzystną wynik w odniesieniu do przeżycia wolnego od zdarzeń.20,21 U pacjentów z wielonaczyniową chorobą niedokrwienną serca identyfikacja podejścia do PCI, która skutkowałaby bardziej rozsądnym stosowaniem stentów, przy jednoczesnym całkowitym złagodzeniu niedokrwienia mięśnia sercowego, mogłaby poprawić wyniki kliniczne i zmniejszyć koszty opieki zdrowotnej. Celem tego randomizowanego badania było porównanie leczenia opartego na pomiarze FFR oprócz angiografii z aktualną praktyką leczenia opartą wyłącznie na angiografii u pacjentów z wielonaczyniową chorobą wieńcową, u których PCI jest odpowiednią terapią.
Projekt badania
Rysunek 1. Rysunek 1. Projekt badania. FFR oznacza rezerwę przepływu częściowego i PCI przezskórną interwencję wieńcową.
Projekt tego badania został opisany wcześniej (ryc. 1). 22 U kwalifikowanych pacjentów z wielonaczyniową chorobą wieńcową badacz wskazał, które zmiany chorobowe miały zwężenie co najmniej 50% ich średnicy i uważano, że wymagają PCI na podstawie angiografii wygląd i dane kliniczne. Pacjenci zostali następnie losowo przydzieleni do zabiegu z angiografią lub PCI z podaniem FFR. Skomputeryzowana randomizacja została rozwarstwiona według miejsca badania i wykonana w blokach po 25, z użyciem zaklejonych kopert. Pacjenci przydzieleni do PCI pod kontrolą angiografii przeszli stentowanie wszystkich wskazanych zmian stentami uwalniającymi lek. W przypadku pacjentów przypisanych do PCI, którym podawano FFR, zmierzono FFR w każdej chorej chorobie wieńcowej i stenty uwalniające lek (Endeavour [Medtronic], Cypher [Cordis] lub Taxus [Boston Scientific], z wyborem stentu według uznania chirurg) zostały umieszczone we wskazanych zmianach tylko wtedy, gdy FFR wynosi 0,80 lub mniej.
Protokół badania został zatwierdzony przez instytucyjną komisję odwoławczą lub komisję etyczną w każdym z uczestniczących ośrodków; wszyscy pacjenci wyrazili pisemną świadomą zgodę. Niezależny komitet ds. Wydarzeń klinicznych, którego członkowie nie znali zadań związanych z leczeniem, rozstrzygał wszystkie zdarzenia. Zarządzanie danymi i analiza statystyczna zostały przeprowadzone przez niezależne centrum koordynujące dane (Uniwersytet Nauk Medycznych, Informatyki Medycznej i Technologii, Hall in Tirol, Austria)
[hasła pokrewne: forum kulturystyczne, Stomatolog Kraków, stomatolog zielona góra ]

Powiązane tematy z artykułem: forum kulturystyczne Stomatolog Kraków stomatolog zielona góra