Biwalirudyna lub niefrakcjonowana heparyna w ostrych zespołach wieńcowych ad 7

Ogólnie nie było znaczących różnic między grupami w częstości występowania krwawienia z BARC lub TIMI, podczas gdy częstość krwawień BARC 3 lub 5 lub GUSTO była niższa w grupie otrzymującej biwalirudynę po PCI niż w grupie, która nie otrzymała po infuzji PCI. Nadmiar dziewięciu epizodów krwawienia z osierdzia w grupie, która nie otrzymała wlewu biwalirudyny po PCI, w dużym stopniu wyjaśnił różnicę częstości krwawień między dwiema grupami badawczymi. Nasze wyniki potwierdzają, że obniżenie częstości występowania poważnych krwawień u pacjentów z ostrymi zespołami wieńcowymi leczonych PCI nie musi wpływać na ryzyko wystąpienia poważnych incydentów sercowo-naczyniowych z niedokrwieniem.6,7,10 Oba zdarzenia niedokrwienne i krwawienie (tj. niepożądane zdarzenia sercowo-naczyniowe w naszym badaniu) nie były istotnie niższe w przypadku biwalirudyny niż w przypadku heparyny; wyniki te są sprzeczne z wynikami strategii ostrej cewnikowania i strategii pilnej interwencji (ACUITY) 6 oraz wyników harmonizujących z rewaskularyzacją i stentami w ostrym zawale mięśnia sercowego (HORIZONS-AMI) 7 badań. Różnica między wynikami naszego badania a wynikami innych badań może odzwierciedlać sposób, w jaki nieinfekcyjne zdarzenia okołoprocesowe związane z niedokrwieniem (które wydają się nie mieć wpływu na typ czynnika antytrombinowego) i zdarzenia związane z krwawieniem (które wydają się być niższe w przypadku biwalirudyny niż w przypadku heparyna), ponieważ definicja tych zdarzeń ostatecznie napędza względny wkład każdej z nich w złożony wynik. W naszym badaniu stosowanie transfuzji u pacjentów bez jawnego krwawienia nie spełniało kryteriów poważnego krwawienia, w przeciwieństwie do kryteriów stosowanych w poprzednich badaniach nad biwalirudyną. 6-8 Ponadto, ponowne zawałowanie (głównie w okresie okołooponowym) przyczyniło się do 80% zdarzeń w dwóch końcowych punktach odniesienia i odbywały się w tempie wyższym niż przewidywano na podstawie wcześniejszych badań.11 To odkrycie mogło wynikać z definicji ponownego zawału, którą wykorzystaliśmy w naszym badaniu, kryterium, które było zgodne z trzecią powszechną definicją zawału mięśnia sercowego i wykorzystywała troponinę jako korzystny biomarker martwicy mięśnia sercowego, 18,19, chociaż wymagała również obecności nowych objawów lub objawów niedokrwienia mięśnia sercowego.
Niższa częstość krwawień w grupie biwalirudyny niż w grupie heparynowej wśród pacjentów z ostrymi zespołami wieńcowymi poddawanych PCI wiązała się z niższą śmiertelnością, co było zgodne z wynikami badania HORIZONS-AMI7 i połączoną analizą wyników z próba HORIZONS-AMI i próba angiografii europejskiego ostrego zespołu wieńcowego (EUROMAX) 20,21 Krytyczne krwawienia, które w większości były niezwiązane z dostępem, były o 0,3 punktu procentowego niższe w grupie biwalirudyny niż w grupie heparynowej ( względna redukcja ryzyka, 69%), co wyjaśnia połowę niższej o 0,6 punktu procentowego niższej stopy zgonu z jakiejkolwiek przyczyny w grupie biwalirudyny.
W naszym badaniu, użycie dostępu promieniowego lub udowego, które zostało losowo przypisane, nie okazało się być modyfikatorem efektu w grupie biwalirudyny dla żadnego z głównych wyników
[przypisy: osteopatia Warszawa, cyjanokobalamina, dentysta Lublin ]